lördag 28 november 2009

I skogen tillsammans med Lisa

Vi är hemkomna efter en långpromenad i skogen tillsammans med Lisa. Idag har vi utforskat nya marker efter att ha kollat lite på nätet. Vi har åkte till Kikås och parkerad ganska nära en sjö som heter Hörsikan. Därifrån hamnade vi på Bohusleden och följde den en bit. När vi gått förbi sjön Rävekärrs Långevatten tog vi av, gick runt sjön och kom tillbaka till bilen ca 1,5 tim senare.

Det var en härlig, dock något lerig, promenad och den ända vi mötte var en ensam man med sin hund. Det är alltid lika roligt att promenera med Lisa och som vanligt gick tiden väligt fort eftersom vi har så mycket att prata om.


Det har blivit mycket promenerande i skogen denna veckan. Igår efter jobbet åkte jag till parkeringen vid Bertilssons stuga och lade var sitt spår till hundarna. Det var ett tag sedan nu men det var inga tvivel om vad det handlade om.

Till Ester lade jag ut 3 föremål. Först en pälsbit som hon tog direkt och avlämnade till mig, därefter en apportpinne som hon dessvärre missade och till slut en liten pipleksak som hon också apporterade. Jag såg inte pinnen i spåret och hade inte markerat vad den låg. Antligen gick hon bara förbi den eller så gick hon inte exakt i spåret precis där. Nästa gång ska jag markera vart jag lägger den så jag kan styra upp det lite bättre. Spårade bra gjorde hon i alla fall.

Därefter åkte vi och hälsade på brosan Oliver i Landvetter och tog en långpromenad tillsammans med honom och hans matte Marie. Efteråt blev vi bjudna på fika och det var gott att komma in och värma sig lite. Jag hade lite för tunna kläder på mig och det var lite ruggit väder.

Nu ska jag adventspynta och pyssla med Ester inför imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar