tisdag 3 november 2009

En grå höstdag

Snart är ännu en grå höstdag till ända. Det är lite segt och tråkigt denna årstiden, framför allt när vi har den typen av väder som det varit de senaste dagarna. Det är tur att jag har mina små vovvar som livar upp vardagen och ser till att jag måste ta mig ut fastän det regnar.

Äntligen har Ester börjat löpa (jag hade fel som trodde det började för några veckor sedan) och nu gör hon det med besked. Som tur är accepterade hon tikskyddet direkt, eftersom det droppar en hel del nu. Jag tycker hon känns lite lugnare och lite tröttare hemma men när vi är ute är det full rulle som vanligt.

Idag trotsade vi väderleken och körde ett lydnadspass på en gräsplätt under promenaden i Pixbo. Brukshundsklubben och Hundar i Kålltorp vill nog inte ha besök av en skvättandes löptik.

Det var blött på marken och blött i luften men det hindrade inte Ester. Hennes tidigare fobier för vatten verkar ha gett med sig i alla fall. När det blir träning på schemat bryr hon sig inte om sådant.

Ester tycker det är jätteroligt att träna och hon blir mer och mer koncentrerad på det vi gör. Lite störnignar som att andra hundar passerar eller barn som springer omkring bryr hon sig inte nämnvärt om längre. Idag blev det i huvudsak träning på halter och vändningar, apportering och ställande under gång. Jag tror poletten börjar falla ner när det gäller ställandet. Duktig flicka!


Mina två vackra, snälla och underbara hundar en dag med bättre väder än idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar