måndag 23 november 2009

Regn, regn och åter regn

Det var hyfsat väder fredag och lördag men nu är det samma visa igen =( . Det bara regnar hela tiden och det är verkligen tråkigt.

I lördags var vi på middag och var inte hemma förrän kl 4. Lite sent efter en middag men vi hade så himla trevligt. Hundarna skötte sig bra och och var riktigt trötta när vi promenerade hem sent på natten.

Detta sena sänggående resulterade i att vi inte gick upp förrän halv två igår. Jag har nog aldrig sovit så länge i hela mitt liv och definitivt inte Ester heller.

Gårdagen blev därför väldigt kort men vi fick ialla fall till en långpromenad i Delsjön efter frukost (eller vad man nu kallar det när kl är 14). Jag var inte värst sugen på att ge mig iväg ut men Claes tryckte på och det blev en skön promenad på 1,5 tim i skogen. Det ösregnade hela tiden så var ett blött gäng som kom hem lite senare.

Vi bäddade ner oss i soffan och vovvarna låg på fällen under soffbordet. Ester blev lite frusen så henne fick jag bädda in i en filt. Där låg hon sedan och sov under filten med endast den lilla näsan utstickandes.

Idag har vi varit på Pussentorpet igen och fixat lite inför utställningen på söndag. Nu är det bestämt att jag ska visa Ester och eftersom det blir första gången ville jag ha en liten genomgång hur jag ska göra. Som tur är är jag inte först i ledet, vi kommer troligtvis ha 3 hundar framför oss varav 2 är systrarna Ella och Wilma. Jag blev bjuden på fika och sedan vi tog en liten promenad tillsammans med Kari och hennes hundar innan vi åkte hem igen. Det är väldigt fina skogar i Bollebyggd där de bor.

Nu ligger vovvarna hemma och sover en stund tills Claes kommer hem från jobbet och underhåller dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar