torsdag 12 november 2009

Vettig promenad

Det blev en riktigt vettig promenad trots min brist på ork. Jag tog bilen till Krokslätt och vi var ute en hel timme. Jag promenarade i ganska lugnt tempo medans hundarna skuttade runt i skogen. Jag passade även på att låta dem aktivera sig lite utan att jag behövde anstränga mig så mycket. Vi började med uppletande av godis. Jag lade ut ca 20 godisbitar på ett lämpligt område som de fick leta upp. Bra aktivitet, som de självklart gillar.



En stund senare gjorde vi uppletande av föremål. Jag hade inte tagit med mig någon leksak så min mössa fick agera uppletande-föremål. Jag vallade av ca 5x5 meter och gömde min mösssa där. Esters första försök började bra men hon behövde lite hjälp på slutet för jag hade lagt föremålet på en bergsknalle och det förstod hon inte först. Andra försökte gick klockrent. Hon rusar ut, letar, apporterar och lämnar av. Duktig tjej!

Simba letar även hon väldigt bra. Hon har näsan högt i vädret och söker verkligen av området. Det svåra med henne är att få henne att apportera. Hon plockar upp och går en bit men släpper sedan. Det är som med spåret, men det spelar ingen roll eftersom vitsen med det hela är att hon ska få använda sin hjärna och att hon tycker det är kul.

På slutet av promenaden blev det 2 plattsliggningar á 2 minuter. De låg så fint så och gång nummer två fick vi lite störning i form av passerande människor.

Snart är det dags för middag och sedan kommer vovvarna nog sova gott en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar