fredag 6 november 2009

Ledig

Idag är jag ledig och det är riktigt skönt. Jag har kännt mig lite trött och sliten den senaste veckan. Det har hittills varit väldigt lugnt och skönt och det kommer troligtivs att fortsätta så även resten av dagen.

Jag och Claes började med en gemensam frukost eftersom han började sent. Därefter kröp jag ner i sängen och tittade lite på tv via webben. Som sällskap fick jag en liten svartvit sötnos som var lite trött efter gårdagens kurs.



Vi 11-tiden tog jag tag i mitt liv och tog på mig regnkläderna för en tur i skogen. Vi åkte till Årekärr och gick en härlig promenad trots regnet som kom och gick. Det är ett stort naturreservat där och egentligen måste hundar vara kopplade. En regnig fredag tänkte jag att vi skulle vara ganska ensamma ute och mycket riktigt, vi mötte inte en levande varelse under de 80 min vi var ute.

Nu har vi kommit hem igen och torkat oss lite. Jag har ätit lunch och vovvarna tuggar ben. Dem kommer nog somna gott om en stund.

Resten av dagen tänkte jag dels tillbringa med min bok och dels förbereda middag för ikväll. Frågan är bara vad ska jag bjuda min kock på idag. Det är alltid med lite ångest jag lagar mat nu för tiden.
Imorgon blir det någon form av träning, lydnad eller spår? Eller kanske både och?
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar