torsdag 26 november 2009

Snart första advent

Nu är det snart första advent och veckorna flyger fram. Inte långt kvar till jul och det gillar jag. Det blir Esters första jul och jag kan se henne framför mig när hon smakar lite på granen, busar med julklappspapper och morrar lite på mammas alla tomtar.

Denna veckan har vi hunnit med besök på Pussentorpet, pälsvård på Simba, tränat inför utställningen, några långpromenader i skogen och lite mys i sängen. Det som kvarstår denna veckan är kurs ikväll, långpromenad i skogen, träning på Hundar i Kålltorp, bad och pälsvård inför utställningen.

Idag var det riktigt skönt i skogen. Vi tog bilen till Pixbo och eftersom det var en del bilar på parkeringen bestämde jag mig för att inte följa någon markerad slinga utan gå lite fritt i skogen.
Vi gick väldigt mycket uppför och hamnade till slut på toppen av ett berg. Hundarna hade massa spring i benen och tyckte det var toppen att få springa lösa fram och tillbaka i skogen. Väldigt bra motion för alla 3 med denna ojämna terräng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar