torsdag 12 november 2009

Förkyld matte

I tisdags började jag känna att någonting var på gång och mycket riktigt jag åkte på en rejäl förkylning. Jag har kännt mig hängig och orkeslös ett tag så det är bara och hoppas att det är detta som är orsaken. Igår var jag väldigt trött och sov mycket men redan idag känns det lite bättre. Kommer ändå troligtvis vara hemma från jobbet imorgon med.

Igår fick jag hjälp av mamma som var ute med hundarna en timme på dagen, annars är det lite halvtråkigt för dem här hemma. Ska försöka ta mig ut på en lite längre sväng i em men det blir ingen kurs idag.

Jag och Ester har tränat lite apportering här hemma denna veckan. Efter allt tränande med leksaker tyckte Ester att det var helt ok att ta träpinnen (som används vid vittringsapportering) och hålla den en stund i munnen. Igår testade jag med apportbocken och hon tog den med. Yippi vad glad jag blev. Nu ska jag bara få henne att hålla fast den lite längre och lämna av på kommando.

En nybadad Ester som lätt blir lite frusen efter badet ligger i sin favoritfåtölj inbäddad i sin fäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar