onsdag 18 november 2009

Inget roligt väder

Redan onsdag och halva veckan har gått. Hade lite ångest i söndagskväll inför den nya arbetsveckan men som vanligt går det snabbt och snart är det helg igen.

Vädret har ju inte varit så roligt den senaste tiden men det är bara att bege sig ut när man har hund. Igår var vi ute en rejäl sväng i skogen och passade på med lite lydnadsträning mitt i. Testade med ställande under gång utan dubbelkomando och det gick toppen bra. Ester ser dock lite olycklig ut när jag bett henne stanna men det går snabbt över när hon överöses med beröm.

Idag jobbar jag långdag som vanligt på onsdagar. Mamma tar hand om hundarna en stund på dagen precis som hon brukar. Hittills har hon haft ganska tur med vädret men idag har jag lagt fram täcken till hundarna och handdukar så dem slipper bli allt för blöta.

Ikväll blir det nog bara inomhusträning eftersom jag är hemma lite halvsent och vi har tvättid. Det är apportering, hålla kvar och lämna av som står på agendan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar