tisdag 10 november 2009

Tappad bilnyckel

Hundträning kan man verkligen ha nytta av i många sammanhang. Som tex idag när man kan säga att Ester hittade min bilnyckel som jag tappat i skogen.

Vi var i Delsjön och promenerade och när vi kom tillbaka till bilen så hittade jag inte min bilnyckel. Jag blev väldigt frustrerad och började gå tillbaka ca 100 till där jag var när jag tog upp kopplena ur fickan men ingen nyckel på marken.

Gick till bilen igen och tittade noggrant runt omkring men ingen nyckel där heller. Vi hade börjat promenaden genom att gå genom en liten skog och jag visste inte exakt vart jag gått eftersom det inte var någon stig där.

Ester hittade direkt vart vi gått in i skogen och började spåra. Efter 4-5 meter så låg min kära bilnyckel där på marken och jösses så glad jag blev. Det hade blivit lite besvärligt om vi inte hittat den och jag hade ingen vidare lust att gå hela vägen en gång till.

Duktiga Ester hittade min bilnyckel kan man säga och jag är säker på att det kommer bli något stort av henne en dag.

Ester 6 månader, sitter vackert på en parkbänk vid Mossens idrottsplats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar