lördag 21 november 2009

Hundar på jobbet

Idag jobbar jag några timmar på förmiddagen och tog med mig vovvarna. De har legat i bilen en stund men även varit uppe och hälsat på mina kollegor. Det är några här på jobbet som bett mig ta med Ester någon dag så idag fick de se henne. Hon är inte lika liten längre men minst lika söt. Ester tyckte det var kul att hälsa på kollegorna och var generös med kramar och pussar som alltid.

Nu ska jag snart åka hem och då ska jag och hundarna först åka till Delsjön och promenera lite. När vi kommer hem måste vi träna lite inför utställningen nästa helg vilket det har blivit lite dåligt med denna veckan. Vi ska till Pussentorpet på måndag och då vill vi visa att vi kan ställa upp oss riktigt snyggt. Springa och visa upp oss är vi ganska bra på tycker jag.

Ikväll ska vi ha mat- och vinkväll tillsammans med Lisa och Jonas. För ovanlighetens skull ska vi inte vara hemma hos oss, vilket vi brukar vara eftersom det är enklast med hundarna. Nu har Jonas flyttat till Johanneberg/Fredriksdal så vi ska vara i hans nyrenoverade lägenhet ikväll. Självklart ska Ester och Simba hänga med. De är stora fan av Jonas som alltid gullar och leker massor med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar