tisdag 1 december 2009

En bra dag som blev en dålig dag

Idag har vi varit hos veterinären och kollat Esters ögon. Hon har varit lite röd och rinnig de senaste veckorna så jag ville kolla upp detta. Hon hade en infektion och var lite svullen runt tårkanalerna så nu har hon fått droppar och en återbesökstid i slutet på månaden.Ester var hur glad som helst trots tidigare operationsbesök mm.

Hon ville gärna in på kliniken och hälsa på alla hon mötte. Hon har verkligen charmat in sin hos personalen där. Ester var väldigt duktigt och satt helt stilla när Marianne undersökte ögonen och lyfte på de inre ögonlocken.

Därefter åkte vi vidare till Skatås och promenerade. Bland annat gick vi upp för Brudarebacken och tittade på den fina utsikten. Visst är hon vacker vår lilla Ester?


Efter denna härliga förmiddag så blev det mindre härligt när jag kom hem och upptäckte att det kom ner vatten i vårt kök från grannen ovanför. Det visade sig att våra grannar på egen hand försökt koppla ut sin diskmaskin utan att stänga av vattnet och det hade inte gått så bra. Hur dum för man vara? Tänk att folk inte fattar att de inte ska ge sig på saker dem inte klarar av.

Det innebar i alla fall för oss att jag kom en timme sen till jobbet, att jag fick montera ner massa saker i köket, att vi får släppa in personer från bostadsrättsföreningen som ska göra diverse åtgärder i vår lägenhet mm. Detta är ändå bara det lilla, om det vill sig riktigt illa så visar det sig att det behövs mer omfattande åtgärder och då vet jag inte vad jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar