tisdag 15 december 2009

Snö för första gången

Idag har Ester fått uppleva snö för första gången i sitt liv. Hon tyckte självklart det var toppen och fick ett riktigt spel på GFRK:s utomhusridbana, där vi påbörjade dagens morgonrunda.

Ester sprang mest runt i snön och smakade lite på den medans Simba bara rullar sig hela tiden. Man kommer liksom inte framåt när man är ute med henne om det har snöat.

Min mobilkamera är inte så bra när hundarna är i rörelse så det fick bli ett tråkigt "sitta still" kort. Nästa gång det är snö ute ska jag ta med kameran och förska filma lite. Hoppas det kommer mer snö snart igen, och blir kallt. Det får gärna bli jätte kallt.

Klockan är kvart i nio och det är knappt ljust ute. Trist!

2 kommentarer:

  1. Först ett stort tack från "Fröken" för den fantastiska julgruppen. Jag blev verkligen väldigt glad och den är såååå fin!

    Vi är väldigt ofta på "galoppbanan" både för träning och som start på promenad. Jag brukar träffa en annan eng.spaniel där, Chessie och hennes supertrevliga matte Johanna, så känner du för att haka på någon gång så är du jättevälkommen. Vi brukar dra lite spår, promenera eller göra lite uppletande.

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ha, ha, Oliver är som tokig i snön. Han lägger frambenen under sig och åker kana på hakan, det ser hur kul ut som helst. Men nu har du väl ändå fått kyla så du klarar dig, brrrr....vad kallt det är idag. Jag vill helst inte gå ut alls men kylan bekommer inte Oliver ett dugg, det är svårt att få in honom. Ha en riktigt God Jul önskar vi i Sanserhult, kram Marie

    SvaraRadera