torsdag 17 december 2009

Fulla av energi

Idag var det precis sådant väder jag vill ha på vintern: kallt, soligt och lite snö. Det hade inte skadat med lite mer snö men det kanske kommer om man får tro på GP:s väderprognos.

Jag slutade kl 13 idag och ville passa på att ta en promenad i skogen. Vi parkerade bilen vid Bertilssons stuga och tog oss genom snårskogen ner till Lilla Delsjön. Det var väldigt vackert med solen som stod lågt på himlen och lyste över sjön. Det var is vid strandkanterna och lite snö på marken. Man får verkligen ny energi av att komma ut i detta friska väder.

Även hundarna var fulla av energi idag. Ester fick spel och sprang runt som en tok vid flera tillfällen. Det är väldigt underhållande att bara stå och titta på henne och jag blir alldeles varm i hjärtat. Simba, som faktiskt blir 11 år om ett par månader springer runt i skogen som om hon vore en unghund, att hon skulle ha dåliga blodvärden är det ingen som kan tro.


När vi kom tillbaka till parkeringen satte jag Simba i bilen och körde ett kort träningspass med Ester. Det blev snabba lägganden, positionsträning och ett par inkallningar. Ester var med på noterna och fick till ett par riktigt snabba lägganden under gång. Jag tror hon blörjar fatta vad det hela går ut på och det är ju alltid en fördel =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar