torsdag 10 december 2009

Snart vänder det

Mörkt på morgonen och mörkt på eftermiddagen, jag börjar bli lite trött på detta. Som tur är så vänder det snart, om 11 dagar är det årets mörkaste dag och sedan blir det bara ljusare och ljusare.

Trots att jag slutade kl 14 idag så hann vi inte med mer än 30 min i skogen och lite spårträning innan mörkret. Man får verkligen bege sig ut omedelbart om man ska se någonting alls.

Till Ester lade jag ett slags appelspår, två vinlkar och 3 apporter. Det var kanske lite mer skogsmiljö än på tävling men annars ganska likt tror jag (har bara varit på en spårtävling och då var det så fast på en åker). Dagens träning gick i första hand ut på att apportera. Jag lade ut 3 pinnar och en pälsleksak som sista föremål.

Pinnarna låg ganska synliga och Ester apporterade alla med lite stöttning av mig. Hon tycker att dem är betydligt roligare än apporterna i lydnaden i alla fall =)



Simba busar i mossan.

Ester väntar på spår iklädd den fina (och lite förstora) selen.


Är ganska nöjd med att få bära en pinne tillbaka till bilen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar