onsdag 30 december 2009

En hal promenad

Här sitter jag på jobbet och har en lugn sista arbetsdag på 2009. Jag jobbar 15-23 idag och tror kvällen kommer fortsätta i detta lugna tempo. Jag känner mig lite blossig på kinderna efter en långpromenad i skogen och ett glas bubbel som vi blivit bjudna på här på jobbet.

Jag och hundarna var ute i nästan 1,5 timme och hela promenaden var som ett enda stort gympapass. Det var väldigt halt på sina ställen så det fick bli många omvägar inne i skogen. Upp och ner, över stockar och stenar blev det och visst var det lite kallt men min tjocka dunjacka var på tok för varm.

Det var en stor utmaning att bara hålla sig på fötterna. Vid flera tillfällen var jag på väg att dratta i backen men lyckades få tag i en gran eller något annat att hänga mig i.

Jag trodde jag skulle klara av att hålla mig på benen men ca 50 m från bilen låg jag på marken och krälade. Då var det bra att jag hade min tjocka jacka så jag landade mjukt. Det var rätt halt även för hundarna men de klarar sig mycket bättre med sina fyra ben. Dessutom fattade de snabbt att det är bättre att gå på kanterna eller i skogen istället för de isiga skogsvägarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar