söndag 13 december 2009

Lydnadstävling

Idag har vi varit på lydnadstävling, men bara för att titta och miljöträna. Vi träffade på både nya och gamla bekanta vilket självklart var väldigt kul. Det var även många jag kände igen från den tiden jag "hängde" på klubben.

I första hand var vi där för att titta på och heja på halvbrosan Jazz som startade i Lydnadsklass 1. Han hade chans till LP1 eftersom han hade två 1:a pris sedan tidigare. Det gick bra för honom och Yvonne så ett stort GRATTIS till dem.

Jag har varit Gbg-avdelningen och tränat några gånger i höst men det var nästan 10 år sedan vi gick kurs och tävlade där. Mycket var sig likt kan man säga, det var samma människor, samma rutiner och det såg likadant ut. Det som skiljde sig var nog de flesta hundar. Dessvärre får vi ju inte ha våra älsklingar så många år, så de flesta hundar som var med på den tiden finns nu i himlen.

Jag kan inte säga annat än att jag blir lite sugen på att tävla igen. Det är ganska långt kvar tills det kan bli aktuellt men vi ska träna vidare och en dag kanske det blir av. Imorgon är det i alla fall träning med Eva igen och det ska bli toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar