tisdag 22 december 2009

Långpromenad i Stråvalla

Igår efter jobbet åkte jag ner till mamma och pappa i Stråvalla. Hundarna var redan där och hade haft en mysig dag i snön på landet.

Idag började jag inte förrän kl 14 så vi kunde ta lite sovmorgon, äta en god frukost och ge oss ut på långpromenad innan jag behövde åka in till stan igen.

Mamma följde med oss ut och vi bestämde oss för att testa om vi kunde gå på isen till Frillesås. Det är ganska grunt vatten mellan vikarna men det är säkert inte jätteskönt om isen brakar och man får vatten upp till knäna. Det största problemet är åmyningen som kommer ut mellan vikarna men vi gick lite längre ut och där hade det frusit till ordentlingt. Det knakade på några ställen men det höll i alla fall som tur var.

Vi var ute i 1,5 timme så det var två trötta hundar jag lämnade kvar hos mamma och pappa. Det var kanske bra eftersom de skulle julstöka en del på eftermiddagen.

I natt sover jag hemma i stan eftersom jag börjar tidigt imorgon. Kl 14 får jag sedan gå hem och fira jul i 4 dagar långa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar