fredag 4 december 2009

Ändrade planer

Igår blev det lite ändrade planer när min syster ringde och berättade att min systerdotter ville följa med henne till stan och hälsa på mig och hundarna. Självklart kan och vill jag inte säga nej när Clara vill komma på besök.

Hon var hos mig i 2 timmar och vi var bland annat ute och gick med hundarna. Clara är bara 6 år och inte någon jätte precis men hon har bra hand med Simba och klarade av att hålla henne i kopplet under hela promenaden. Simba är rätt snäll får man tillägga och hon älskar barn. Tror dessutom hon sköter sig lite extra bra när hon vet att Clara håller i kopplet. Inte en ända gång gjorde hon sina välkända ryck. Clara kommer bli en bra hundvakt så småning om.

Eftersom det hann bli mörkt och hade börjat regna innan Clara åkt hem så bestämde jag mig för att gå på kursen i alla fall. Ester var jätteduktig och mycket piggare än hon varit de senaste gångerna. Det var som vanlig mycket fri träning och jag passade på att träna lite apportering (ingår inte i kursen). Ester plockar upp apporten och avlämnar den till mig vilket är jättebra men att ta den när jag håller den är hon lite mer tveksam till. Det är bra att träna, träna, träna.

Idag tar vi gårdagens inplanderade tur till Pixbo för träning och rastning i skogen. Senare i eftermiddag åker vi till Frillesås och tillbringar helgen där. Det blir bla julhandling i Varberg, promenader vid havet och middag med våra föräldrar. Även lite sovmorgon hoppas jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar