torsdag 3 december 2009

Tokig i frosten

Med tanke på hur tokig Ester blev när hon kom ut i det frostiga gräset kan man undra hur hon kommer reagera när det kommer snö. Jag längtar efter snö men det brukar dessvärre inte bli så mycket här i Göteborg. Simba längtar med, det vet jag, eftersom hon verkligen älskar snön. Vi kanske skulle flytta längre norrut så vi får lite riktig vinter.

Det känns som om Esters trötthet efter löpet börjar ge med sig, eller så är det vädret som piggar upp henne. I vilket fall som helst så tror jag det är dags att ta tag i träningen igen. Under några veckors tid har vi knappt tränat eftersom hon inte riktigt varit på topp. Jag ville hellre ge henne en paus än pressa henne när hon inte riktigt ville.

Med tanke på det härliga vädret så funderar jag på att hoppa över min kurs ikväll och ta ett träningspass ute i dagsljuset istället. Undra bara vart vi ska åka och träna, Gbg-avdelningen har stängt sin appelplan pga av allt regnande. Det kanske får bli Pixbo där vi även kan ta en härlig promenad i skogen efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar