måndag 19 augusti 2013

Vilmer och hundarna

Vilmer har den stora förmånen att få växa upp med hundar. Det var min egen högsta önskan när jag var liten men jag fick vänta tills jag blev vuxen. Orsakerna till det var  många men en utav dem var nog helt enkelt att mina föräldrar inte var sugna på att ta det arbete och det ansvar som en hund innebär. Det har jag full förståelse för och det är inget man kan lämna över på ett barn.

I dagsläget är Vilmer väldigt intresserad och mån om hundarna. Han vill följa med på promenader, hjälpa till och ge dem mat etc. Det är även viktigt för honom att de följer med ner när vi är där nere och tvärt om. Oftast är han snäll mot dem men självklart kan man inte låta en 2-åring härja fritt och få göra som han vill med dem.


Det är i alla fall underbart att se dem tillsammans och det mest fantastiska är att se Ester som ändå var lite tveksam till en början. Nu är de bästa poolarna och när det gäller Smilla så har han fått en riktig lekkamrat. Hoppas detta håller i sig, att han kommer få ut mycket av hundarna och vice versa.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar