tisdag 6 augusti 2013

Tidiga morgnar

Idag är det andra dagen på jobbet och jag måste säga att det känns helt ok. Den här veckan jobbar jag 5 dagar mellan 6.45-14 och det är ju också helt ok arbetstider. Det fungera dock aldrig att börja så tidigt när vi båda jobbar men när Claes är ledig så brukar jag passa på.

Klockan har ringt 5.20 och då har Smilla fortfarande sovit. Igår flög hon upp och var ganska pigg men idag var det en liten trött tjej som följde med mig upp. Ester är egentligen jättetrött så tidigt men eftersom det vankas mat så kommer hon också med upp.

Vi går ut en sväng i skogen på drygt en halvtimme och sedan somnar båda hundarna om när jag gått. Skönt för Vilmer och Claes att kunna sova ostört en liten stund till så här sista semesterveckan.

Imorgon är jag faktiskt ledig och då tänkte jag passa på att lägga spår igen. Det ska bli spännande att se om Smilla kommer ihåg något från i söndags. Hon verkar intresserad och sugen på att sticka ner näsan i marken så jag tror inte det ska bli några problem att få henne att vilja spåra. På sikt kommer ju allt det andra med spårupptag, apporter i spåret, avlämning osv men det är såklart inte aktuellt ännu.

Efter morgonens promenade är det två som väntar på att få komma in och lägga sig igen.

1 kommentar: