söndag 18 augusti 2013

Trimning

Liten
Förutom lite träning och en sväng i skogen så var det trimbordet som gällde igår. Passade på när Smilla var lite trött och jag måste säga att det gick över förväntan. Har faktiskt inte trimmat henne någon gång sedan hon flyttade hem till oss och visst var hon lite långhårlig, framför allt på öronen, men det var ändå inte så farligt.
Jag har 2 olika klippmaskiner och valde att köra min Andis på Smilla. Den är lite nyare, lite tystare och klipper jämt och fint. Dock klipper den inte riktigt så kort som jag egentligen vill men när det gäller henne så kändes det bäst eftersom det var första gången.

Hon ville till en början ner från trimbordet men sedan satt hon stilla och var jätte duktigt. Var inte ett dugg rädd för maskinen och tyckte inte det var läskigt när jag klippte. Det är ofta lite svårt att vara själv första gången eftersom man kan behöva hålla i hunden samtidigt som man klipper men jag tycker det gick bra. Jämnade även till lite med effileringssaxen men lade inte ner hela min själ utan var mest nöjd med att hon varit så duktig. Tassarna får vänta till senare i veckan.

Stor
Sedan var det Esters tur och trots att hon har väldigt lätt päls så var hon lite tuffsig och krullig på huvudet enligt min smak. Hon sitter som ett ljus så det är bara att klippa på. Det blev en rejäl hög med hår bara från hals och öron så det fanns allt lite att ta.

Efter dessa förmiddagsaktiviteter sov hundarna mesta delen av eftermiddagen och det var först framåt kvällen vi tog en runda i skogen igen.

Idag jobbar jag till kl 15 men i övrigt har vi inga planer. Nästa vecka däremot har vi lite roliga aktiviteter på schemat men de återkommer jag till då :)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar