lördag 24 augusti 2013

Valpkurspremiär

Idag har jag och Smilla varit på valpkurspremiär. Jag är van att ha en utav de hundar som är lugnast och mest ordning på när jag går kurs men så var det kanske inte idag. Smilla var som jag förväntade mig, pigg, glad och nyfiken på det mesta. Hon skötte sig bra under övningarna och var hyfsat fokuserad på mig men när det var passivitet så var hon sugen på att hitta på mycket annat. Är ändå jättenöjd med henne och hon har ju en härlig energi som jag hoppas håller i sig i framtiden.

Väntar på att få komma ut och gå kurs
 Nu är det 2 veckor till nästa gång och tills dess har vi lite att öva på. Det som vi behöver öva vidare på är kontaktövningen, inkallaning och "koppla dig". Det sistnämnda är en liten rolig övning där hunden ska lära sig att komma och sticka in huvudet i halsbandet när man håller fram det och säger "koppla dig".
 
Smilla kändes inte värst trött efter passet och när vi kom hem blev det ett himla liv på henne när hon fick träffa Ester igen. Efter en stund lugnade hon ner sig och somnade, hon var i alla fall trött och sov en liten stund innan hon var piggelin igen :)
 
Härlig sovstil :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar