söndag 4 augusti 2013

14 veckor

Idag har Smilla blivit 14 veckor gammal och det är inte klokt vad hon växer. En granne frågade mig idag vad jag gav henne, växtnäring eller vad?? Hon är just nu ganska så oproportionerlig, ganska liten kropp men med väldigt långa ben, men ändå så söt.

Dagen till ära har lilla damen fått gå sitt första spår. Jag lade 2 st bebisspår till henne på ca 20 meter vardera. Mitt i låg en leksak och på slutet en burk med godis. Självklart behövs några gånger för att polletten ska ramla ner men hon spårade allt och tog sig fram till målet med lite korta avbrott. Tror det kommer bli en bra spårhund av henne också .)

Ester fick också gå ett spår, det blev ett lite kortare med endast 3 apporter. Hamnade i lite snårig terräng så jag fick avsluta lite tidigare än tänkt. Dock hade vi en svårighet som hon löste fint, det var en v-vinkel ut på en stig och tillbaka. Hon gjorde en liten cirkel där men hittade spåret och gick vidare till slutapporten.

I övrigt har det varit en ganska lugn dag för hundarna. De har varit lite avslagna efter gårdagens besök av valpen Egon med husse och matte. Smilla och Egon lekte nästan hela kvällen och hade jättekul tillsammans.

2 kommentarer:

  1. Va roligt med spår, skulle vilja lära mig det och även Millie. Hur gör man när man lägger spår till valpar??

    SvaraRadera
  2. Vilket är bäst, lägga spåret där man brukar gå eller på nytt ställe?

    SvaraRadera