torsdag 22 augusti 2013

Flytta ut ur sovrummet

Den här veckan har varit lite upp och ner, i alla fall för min del. Jag har känt mig lite trött, hängig och orkeslös till och från. Eftersom Vilmer var på dagis några timmar igår så kunde jag ta mig en slappardag och som tur var hängde hundarna med på den banan. Ester låg mest där uppe i vår säng medans Smilla gjorde mig sällskap nere i soffan.

Vi gick en liten sväng i skogen på eftermiddagen och hundarna var faktiskt rätt nöjda med det, kanske var de också lite trötta efter tisdagens utflykt. Då var vi iväg till Fjärås Bräcka och träffade Lollo och Nina med deras hundar. Dessutom var en kompis till Nina med som har en 6-månaders Lancashire Heeler. Det är en lite mindre ras men damen i fråga var tuff och lekte gärna med Smilla trots att hon var dubbelt så stor. Vi gick en liten promenad och satt sedan i solen och fikade.

På tal om att sova i vår säng så är det bara Ester som gör detta. Smilla kan inte komma upp då vi har ganska hög säng och hon nöjer sig ännu så länge med att sova i sin korg på golvet.


Ester är dock lyckligt ovetandes om att detta snart är ett minne blott. När jag går på föräldrarledighet igen, vilket är den 1 sept, är vår tanke att hundarna ska få flytta ut ut sovrummet. Nästa vecka ska jag införskaffa en barngrind som vi ska sätta in till sovrummet och sedan får vi se hur det går.

Tror Smilla kommer tycka det är helt okej men Ester kommer nog bli lite ledsen, i alla fall till en början. Orsaken till detta är bland annat att det kommer bli väldigt trångt om det blir 2 hundar som vill sova i sängen, det blir så otroligt smuitsigt och hårigt plus att det är lite jobbigt om någon annan passar dem som inte vill ha hundar i sängen.

Att sätta upp en grind till vårt sovrum känns bra ur fler apsekter, en liten bebis ska snart kunna sova därinne ostört och vår lille galne 2-årig älskar att busa runt och hoppa i vår säng. Återkommer med rapport hur flytten ut ur sovrummet går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar