torsdag 27 maj 2010

Utforska ny mark

Eftersom det har varit mycket träning för vår del den senaste veckan så har vi inte varit ute på någon riktig långpromenad i skogen. Idag efter jobbet och efter lite behövligt trådgårdsarbete stack jag och vovvarna ut på en sväng.

Vi har hittills mest gått i den närmaste delen av skogen så det börjar bli dags att utförska ny mark. Under vanliga slingan tog jag idag av på en traktorväg och började följa den. Eftersom jag har ganska dåligt lokalsinne måste jag försöka komma ihåg hur jag går så jag i värsta fall kan vända tillbaka.

Denna gången gick det bra. Jag höll mig hyfsat till höger och efter ett tag kom jag tillbaka till stället där jag hade gått in. Ester ska få några dagars träningsvila så det blir nog en långrunda imorgon förmiddag också.

Jag ska jobba fredagkväll och lördag fm men på söndag kanske vi tar med oss husse ut i skogen för att spåra. Jag har lovat Simba att nästa gång det är spårdags ska hon också få vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar