fredag 7 maj 2010

Bollebygds Brukshundklubb

Eftersom hundarna har haft 2 ganska tråkiga dagar kändes det väldigt bra att få till en ordentlig träning idag. Vi var på Bollebygds Brukshundklubb och tränade tillsammans med Yvonne och Kari. Både Elza och Ester löper men där får man vara på en utav planerna med löptikar. Jazz som var med brydde sig inte alls om tjejerna som svansade runt honom.

Förutom lite okoncentration till en början och gnäll på platsen så skötte sig Ester riktigt bra. Läggande under gång har plötsligt börjat att fungera klockrent. Hon lägger sig inte på det sättet jag hade tänkt från början men eftersom hon oftast är snabb ner nu så tycker jag att det är helt ok på hennes sätt. Istället för att fälla alla fyra benen på en gång så stannar hon upp en 100 dels sekund och lägger sig bakåt. Jag måste säga att det ser ganska häftigt ut.

Platsen däremot har plötsligt blivit ett problem. Ligger gör hon men hon börjar gnälla efter en stund och det trappas upp till skall. Nu blir det mycket träning på detta eftersom det bara SKA fungera. I övrigt känner jag mig nöjd med momenten i 1:an så vi har börjat gå vidare lite smått. Delar av rutan, fjärrdirigering, 2:ans varianter på apportering och hopp har vi testat på.

Jag tränade lite även med Simba och när hon sprang ut för att ta apporten så hände något för hon stannade upp och såg olycklig ut. När hon sedan skulle gå så haltade hon. Jag hoppas det bara var en sträckning eller en stukning och att lite vila kommer att hjälpa. Det är så typiskt bara.

Så här trött var Ester efter dagens träning och rastning. Jag njuter av att se en hund som är så här trött på grund av motion och träning.



Några timmar utav gårdagen tillbringade jag och vovvarna i trädgården. Jag har stänglsat in en bit med kompostgaller där de kan vara när vi springer runt hemma. Tugga ben i solen är en trevlig sysselsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar