fredag 14 maj 2010

Har våren äntligen kommit?

Igår hade vi inte bara besöka av lilla Pärlan, Claes föräldrar var också här så klart. Vi behövde hjälp med några saker i huset och så ville vi gärna träffas eftersom det var så länge sedan. Det var väligt trevligt att ha dem här och det var sååå skönt att kunna bocka av montering av överskåpen till kyl och frys, montering av elementen i vardagsrummet och uppsättning av knivlisten på "att göra"- listan.

Förutom att Ester och Simba tyckte om besöktet och fick några extra klappar så blev det inte mycket hund igår. Idag däremot blir det desstom mer. Förmiddagen har vi tillbringat i Härryda och tränat tillsammans med Yvonne och Kari. Även Eva var där och hjälpte oss och tränade lite med sina vovvar.

Det är alltid lika roligt att träna tillsammans med andra och det är så nyttigt att titta på varandra och diskutera olika situationer och tips med varandra. Jag hade tagit på mig ganska rejält med kläder men det var bara att plocka av sig plagg efter plagg. När jag satte mig i bilen för att åka hem så sken solen och termometern visade +18. Kan det var så väl att våren har kommit på riktgit nu?

Efter ett par ärenden väntar nu lunch och sedan ska jag ge mig på lite pälsvård i form av borstning och trimning. Ikväll ska vi till Frillesås och fira pappa som fyllt år i veckan. Det blir nog full rulle, mina 3 syskonbarn kommer nämligen också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar