torsdag 20 maj 2010

Beröm

Igår kom värmen med besked och även en förkylning som har angripit mig. Det är ingen rolig kombernation, men vad gör man? Med halsont, huvudvärk och rethosta kände jag mig inte på topp inför dagens kurs och det verkade inte Ester heller vara. Hon var lite låg och hade ingen som helst energi till någonting. Jag hoppas det beror på att hon just avslutat sitt löp och denna "hemska" värme som trätt fram.

Vi glömmer helt enkelt gårdagens träning och ser framåt istället. Vi ska på spårkurs hela helgen och det ska bli väldigt kul. På fredag är det ett teoripass på 2 timmar och sedan är vi i skogen lördag och söndag mellan kl 9-16. Vi har inte spårat så mycket de senaste veckorna, däremot har vi tränat mycket på att apportera pinnar. Det ska bli intressant att se om den träningen gett resultat i spåret också.

Efter kursen igår kom det fram en tjej/kvinna/dam till mig på parkeringen och sa "Jag måste får hälsa på din hund". Så klart fick hon göra det och då sa hon helt från hjärtat.
- Detta är den sötaste, finaste och vackraste springer spaniel jag någonsin har sett (det framgick dock inte hur många hon sett innan ;). Hon är så vacker och det ser så trevligt ut när du tränar, hon är så lätt och fin i typen också.

Jag blev nästan lite generad över allt beröm. Jag växte så klart några centimeter och kände mig väldigt stolt över min lilla älskling. Allt jag fick fram var ett litet "Tack".

1 kommentar:

  1. Lycka till på spårkursen med din supervackra och trevliga hund!

    SvaraRadera