söndag 16 maj 2010

En sömnig lördag

Precis som jag trodde så tog fredagens alla aktiviteter ut sin rätt. Det gjorde att hundarna sov mest hela gårdagen. Claes gick upp tidigt eftersom han skulle jobba och när jag ett par timmar senare gick upp så låg båda hundarna kvar och sov.

Sedan vi flyttat till Landvetter så har Ester börjat sova lite längre på mornarna. Tidigare vaknade hon oftast vid 6-tiden men nu sover hon allt som oftast till halv åtta-åtta eller ännu längre. Men att hon skulle ligga kvar när jag gått upp trodde jag aldrig.

På eftermiddagen tyckte jag ändå att det var dags för lite aktiviteter så jag plockade på mig en träapport och några vittrningspinnar och gick ut i skogen. Jag band upp Ester och gick in i skogen 10-15 meter. Där lekte jag lite med apporten och sedan kastade jag in den i skogen ca 10 meter.

Ester letade snabbt upp den och då blev det kalas i samband med avlämnandet. Efter några uppletanden av träapporten tog vi fram pinnarna. Även där gick jag in i skogen och kastade ut fyra pinnar åt olika håll. Den första letade hon upp men när jag skickade ut henne igen så blev hon lite konfunderad. Jag fick hjälpa henne lite på traven och då förstod hon att det låg fler därute.

Dessa aktivitet var tillräcklig för att Ester skulle fortsätta och sova även resten av dagen.


Favorit-sovplatsen nu för tiden.

Idag blev det en sväng i skogen före frukost. Vid lunch var det dags att åka på kalas igen. Nu var det min syster som skulle firas men då fick hundarna var kvar hemma. Det blev bara ett kort besök eftersom jag skulle till jobbet och här ska jag nu vara till kl 23. Det är ganska lugnt och så hoppas jag det förblir även resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar