söndag 30 maj 2010

Inte som vanligt

Imorse när jag och vovvarna gick vår morgonpromenad upp mot Landehofstugan så såg det inte alls ut som vanligt där. Det brukar vara ganska tomt, kanske en eller två bilar på parkeringen och en joggare eller promenerare på väg ut men idag var det helt annorlunda.

Hela parkeringen var knöfull med bilar, och cyklar, och människor. Det var en stor mountianbike-tävling i "vår" skog idag. Det hade vi inte riktigt räknat med så det fick bli att ändra planen för morgonens runda.

Några timmar senare var jag uppe igen med hundarna för att reka lite. Det var inte så många bilar kvar och tävlingen verkade vara på upphällningen. Mina planer på att lägga ett spår till Ester såg ut att kunna genomföras.

Nu är vi tillbaka efter att ha gått ett snårigt spår i skogen. Jag har en del repor på benen, men man vill ju gärna ha shorts nu när det äntligen är sommar.

Som sagt, det var ett väldigt snårigt spår och det var kankse det som gjorde att Ester inte gick riktigt lika bra i spåret som hon brukar. Hon verkar i och för sig inte bry sig så mycket över det. Hon fastnade bland annat i en gammal gran som hon släpade med sig ett 10-tal meter.

Den första pinnen missade hon tyvärr men de andra 4 apporterade hon. Hon känns väldigt säker på pinnarna nu. Enda anledningen till att hon inte tar upp tror jag är att hon går lite vid sidan om spåret och missar dem på grund av det.

I veckan ska jag åka ner till Stråvalla och där finns väldigt bra ställen att lägga ängsspår på. Jag ska försöka få till några spårtillfällen då. Vi hoppas ju på att kunna starta appellen till hösten. Det är bara lydnadsmomenten kvar ;)

Nu är det snart dags att äta årets första svenska färskpotatisar. Det ska bli väldigt väldigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar