måndag 30 september 2013

Blandande känslor

Idag har jag lite blandande känslor. Det beror på att Smilla kommer lämna oss för ca 1 vecka och under den tiden bo hos sin uppfödare Carro. Jag vet ju att hon kommer ha det toppen och leka hela dagarna med storebror Putte men jag kommer ju inte ha henne här hemma som vanligt.

Anledningen till att hon ska bo där ett tag är att vår bebis förhoppningsvis behagar komma under den tiden och att det känns skönt att inte behöva belasta mina föräldrar med en vild 5-månaders valp. Det räcker med att de lovat rycka ut och hjälpa till med Vilmer och Ester. Jag har gått 4 dagar över tiden nu så sannorlikeheten att bebis vill ut under kommande vecka är ju ändå ganska stor.

Förutom avlastning vid ankomsten och allt runt det så börjar jag känna mig ganska tung och lite orkeslös. Det innebär att jag ibland inte riktigt orkar sysselsätta Smilla som jag borde och då känns det mest rättvist för hennes del att få åka bort några dagar. Men jag ska ju inte sticka under stol med att jag har lite separationsångest (vilket jag är expert på att ha i alla sammanhang) och att jag kommer sakna vår galna lilla tjej som livar upp våra dagar med sin positivitet och alla sina infall under dagen.

En annan sak som är så himla rolig nu är att Ester och Smilla börjat leka på riktigt. Flera dagar i rad har de röjt i skogen tillsammans, lekt jage på tomten och brottats och busat här hemma. Det är så kul att se Ester lite mer aktiv i vardagen och kanske att hon också kommer sakna sin "lillasyster" lite.

I vilket fall kommer detta bli toppen och det är ju fantastiskt att ha möjligheten att lämna henne några dagar hos sin uppfödare. Dessutom har mina tankar denna helgen varit hos några vänner som i fredags akut fick ta bort sin ena hund blott 3 år gammal. Man känner sig lyckligt lottad som har 2 st hela och friska hundar. Jag kan inte ens förstå deras tomhet och saknad efter sin vän som de inte får ha hos sig mer.

Snart ska Vilmer lämnas på dagis och då blir det en tur för mig och hundarna i skogen. Ska även försöka bada Smilla innan hon hämtas i eftermiddag. Hon är lite smutsig och det är ju alltid trevligt att lämna ifrån sig en ren och väldoftande hund.

De finaste

3 kommentarer:

  1. Då går bi träffa Smilla i morgon tis när vi åker till Carro i morgon tis ��

    Millies matte

    SvaraRadera
  2. Dessa mobiler och stavning :)

    SvaraRadera
  3. Ja det får säkert röjt lite, hade varit trevligt att få med en trött valp hem :) Roligt att du gillade dummisarna :) Håller tummarna för att bebisen vill komma ut snart :)

    Millies matte

    SvaraRadera