lördag 14 september 2013

Vilken morgon, puhhh

Solen skiner och det ser ut att bli en fin morgon men den har inte börjat på bästa sätt precis. Redan i natt började det med att jag vaknade av en hund som gnällde. Trodde det var Smilla som behövde gå ut eftersom hon inte gjorde nr 2 på kvällspromenaden men det var Ester som stod i hallen och pep med en utav sina favoritmjukisar i munnen. Hon har alltså blivit skendräktig igen och det är bara att förvänta sig 1-2 veckor med gnäll, oro och lite taskigt humör från hennes sida. Trots att det känns lite olustigt med en kastrering så finns det inget annat alternativ.

Förutom att hon gnällde och väckte mig 3 gånger i natt så vaknade redan Vilmer kl 6 (somnade sent igår så jag förväntade mig lite längre sovmorgon från hans sida) och Smilla kräktes upp sin frukost på dörrmattan. Det verkar dock inte vara några andra fel på henne men det som oroar mig lite är att jag hittade henne tuggandes på en platsglass häromdagen och den ena halvan har jag inte hittat. Hon har inte ätit upp någon hon tuggat på ännu så hon borde inte gjort det man man vet ju aldrig.

Hoppas dagen fortsätter i lite bättre anda vilket känns långt borta just nu eftersom alla 3 håller på att gå mig på nerverna på lite olika vis. Vilmer gör allt han inte får, Smilla skäller och är allmänt trotsig och Ester retas och är bara en surpuck. Man hade ju kunnat tro att det är fredagen den 13:e idag och inte igår.

Ibland kan hon underhålla sig själv men tydligen inte idag :(
 
Medans videon laddades upp så letade jag runt lite här hemma och hittade den saknade glasshalvan under kökssoffan. Skönt! I alla fall något bra med den här morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar