torsdag 26 september 2013

Träning på Partille Brukshundklubb

Jag hann inte mer än att lägga in förra inlägget så åkte den tredje hörntanden också ut. Ester och Smilla lekte i korgen och plötsligt började Smilla spotta (om en hund nu kan göra det) och ut kom lite blod och en till tand. Härligt, då är de 4 vassa tänderna borta :)

Idag blir det ingen långpromenad i skogen eftersom vi varit ute så mycket de senaste dagarna. Vi har hittills hunnit med ett besök på Partille Brukshundsklubb och tränat lite och i eftermiddag blir det nog en koppelpromenad när vi ska Vilmer på dagis.

Ester börjar komma tillbaka efter löp och skendräktighet så hon var riktigt taggad. Framför allt efter att ha fått sitta och titta på när jag tränat lite med Smilla först.

Idag hade vi med oss apportbocken och hon var så sugen på den att hon inte kunde vänta på mitt kommande de första kasten utan stack efter den direkt. Gjorde inte så stor grej över det eftersom jag är glad att hon hade tempot. Bra tempo även under inkallning med ställandet, hopp-apport, växlingar i fjärren sitt-stå-ligg, sättande under gång och även fria följet. Ester är så rolig att träna med när hon är på detta humör :)

Med Smilla körde jag ungefär samma som igår och när vi kom var det en dam på plan som tränade med sina hundar och jag tycker faktiskt att Smilla var ganska fokuserad på mig ändå. Hon hade 4 hundar som var lite högljudda så emellanåt var de allt lite intressanta men jag är ändå nöjd med lilltösen.

1 kommentar:

  1. Visst är dom fina:) köpt dom på dummis.se

    Millies matte :)

    SvaraRadera