tisdag 24 september 2013

Promenad i stan

Idag har jag och hundarna varit och hälsat på mamma och pappa i stan. Mamma och jag gick en promenad i Skatås på 1½ timme och det var mycket jobb med den lilla damen. Till att börja med så var hon helt galen och skulle fram till alla. Det var mycket folk ute i det fina vädret och många hundar. Dessutom drar hon en hel del i kopplet, vilket gör att det kan bli lite segt att komma framåt under promenaden.

Det är enkelt och kul för hundarna att bara springa fritt i vår skog men att promenera i koppel och dessutom där det passerar andra människor och hundarna är verkligen behövligt. Jag tror jag ska försöka att åka in till stam en gång i veckan framöver. Vi kommer inte jättefort fram eftersom man behöver sätta Smilla och se till att hon fokuserar på annat än den som passerar och gör jag inte detta så slänger hon sig fram i kopplet gör allt för att få komma fram.

Ester är ju lugnet själv på denna typ av promenader men när Smilla blir galen så tror ju Ester att det är något på gång och då vill hon också fram. Detta är något vi måste jobba mycket med framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar