måndag 9 september 2013

Klantig matte

Idag var det sen lämning på dagis och därefter åkte vi direkt till Partille Brukshundsklubb för att promenera i skogen där. Ingen träning idag men det blev en tur ner till sjön som ligger ganska nära. Hundarna plaskade och badade lite innan vi gick tillbaka igen.
Stor hund, stor pinne...
 
...liten hund, liten pinne
 
Eftermiddagen började vi med att avsluta trimningen som jag påbörjade igår. Smilla var nästan helt klar, bara baktassarna kvar. Valde att vänta med dem igår för hon var så himla duktig på trimbordet men blev lite trött och otålig på slutet.

Duktiga Smilla sitter som en ängel på trimbordet

Smilla blev klar idag och när jag nästan var helt klar med Ester så lyckades jag att klippa henne med effileringssaxen i trampdynan. Vet inte hur det gick till och hon sa inte ett knäpp utan plötsligt upptäckte jag att hon blödde från tassen.

Det var inte jätte mycket men jag hade lyckats klippa bort lite av ytan på trampdynan och fick plocka fram blodstopp, bomull, kompress och en gasbinda. Min lilla gumma, som är så snäll och står så stilla ska ju inte behöva ha en sådan klantig matte men jag tror inte det är så allvarligt. Hon får ha tassen lindad idag och en sko på när vi går ut i kväll för säkerhetsskull. Blev lite tröstad med ett ben efteråt som hon t.o.m fick tugga på i soffan bara för detta.


Spåra, som jag hade tänkt att vi skulle göra idag får skjutas upp en dag till. Förhoppningsvis är Esters tass ok imorgon så vi kan köra på som vanligt.

1 kommentar:

  1. Va duktig hon är Smilla, det är som om hon inte gjort annat än att vara hos frissan ;) Hoppas Esters tass är bättre så ni kunde spåra!

    SvaraRadera