onsdag 2 oktober 2013

Lite lugnare och tystare

Nu har vi snart varit utan Smilla i 2 dygn och det är lite lugnare och tystare hemma i huset, ganska mycket faktiskt :) . Det är inte så konstigt för en livlig 5 månaders valp hörs och märks och det är ju precis så det ska vara.

Vi saknar henne och hennes lite galna upptåg men jag måste säga att jag njuter av lugnet. Det är väldigt skönt att kunna slappa när och hur länge jag vill och jag behöver inte ha dåligt samvete. Vilmer är fortfarande på dagis ca 7 tim om dagen vilket gör att jag får lite mer tid för mig själv.

Att dessutom veta hur bra Smilla har det gör ju att det känns ännu bättre. Det är bara jag som är lite blödig och saknar henne här hemma.

 Mycket bus med mamma Lisa och framför allt storebror Putte blir det
 
Igår var kullsyster Millie på besök och det var så klart det allra bästa

Som tur är, är jag inte alldeles ensam här hemma. Jag har ju min gosiga Ester hos mig och igår fick vi även sällskap av mamma. Vi åkte en sväng till Råda Säteri och promenerade i det underbara vädret. Vi avslutade det hela med att äta lunch där och åkte sedan och hämtade Vilmer på dagis.

Väntar på att mamma ska komma
 
Idag har jag och Ester mest slappat i soffan så nu är det dags att gå ut en sväng. Det gäller att ta vara på det fina vädret och även om hon gillar att ta det lugnt så måste hon ändå ut och röra på sig.

Min Gos-Ester

I övrigt väntar vi mest på att bebis ska bestämma sig för att komma ut. Det börjar bli lite segt och tungt och imorgon har jag gått en vecka över tiden. Enligt en nära vän till mig så kommer den imorgon och jag hoppas på att hon har rätt. Både för att det verkligen är dags och att den får samma födelsedag som Zlatan ;)

Bebis, vi vill att du kommer ut NU!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar