tisdag 17 september 2013

Duktig tjej

Igår bytte jag sängkläder här hemma efter 2 veckor utan hund i sängen. Tidigare bytte vi 1-2 gånger i veckan och det är bara att konstatera att det nu, efter 2 veckor, var renare och fräschare i sängen än efter ett natt som det var tidigare. Känns som ett bra beslut att flytta ut hundarna ur sovrummet och vi har ju så mysigt i soffan på kvällarna istället. Tidigare låg nämligen Ester hellre i vår säng på kvällarna än att vara med oss där nere men nu följer hon med ner och det tycker jag är mycket mysigare.

Igår var även första dagen som jag promenerade ner med vagn och hundar för att lämna Vilmer, sedan Smilla kom. Dels är det drygt en km per väg och dels så får de sitta fastbundna utanför i några minuter så jag har tyckt att hon varit lite för liten för det innan. Att promenera med koppel bredvid barnvagnen går inte så jättebra ännu men så snabbt som hon lär sig saker så ska det nog snart gå bättre.

Tyckte Smilla var jätteduktig när hon fick sitta ett par minuter utanför dagis vid lämnandet. Hon har ju i och för sig Ester som sällskap men hon varken skällde eller slängde sig i kopplet (kan se dem hela tiden genom fönstret) dock blev hon väldigt glad när jag kom ut igen. Kändes som jag varit borta i en timme eller så :)

På eftermiddagen gick vi en rejäl sväng i skogen och det behövde den lilla damen, oj vad hon sprang. Det där med att hoppa upp på stenar har även hon anammat. Jag har inte lärt henne det men hon har väl gjort samma som Ester och insett att det lönar sig så numera är det ofta hon som är först upp. Tycker verkligen att vår lilla tjej har mognat de senaste veckorna och mycket av det som innan var lite "jobbigt" har börjat falla på plats.

Numera har vi 2 sten-hundar på promenaderna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar