lördag 26 februari 2011

Träning och promenad i Kallebäck

Ännu ett träningspass till enda och ett väldigt bra sådant dessutom. Vi fick en hel del ros från Fröken Eva men även lite ris. Kändes väldigt bra att få kört igenom Lägre lydnaden och då få ett litet kvitto på vad som fungerar bra och vad som fungerar mindre bra.

Det vi främst ska jobba med är krypet, som går alldeles för fort, blir snett och hon lyfter för mycket från marken, apporteringen där hon tjuvstartar eller inte apporterar alls och vändningar på stället då jag använder för mycket dubbelkommandon och Ester sätter sig snett. När det gäller det sistnämnda så är det jag som behöver jobba mycket på mitt kroppsspråk som hon är väldigt känslig för.

När matte halkar och hamnar på marken är klart den bästa och roligaste belöningen. Bara tur att detta hände vid dagens bästa högerhalt.

Vi avslutade träningen med en timmes promenad på Delsjö golfbana. Ester och Myran hade kul som vanligt och efter en så arbetsam förmiddag vilar vi nu alla upp oss en stund i soffan framför skid-VM.

Om ett par timmar åker jag och vovvsen hem till mamma och pappa en stund. Clabbe ska ha tipslördag och middag med killarna och då är det bäst att fly fältet. Jag vill ju se Melodifestivalen och ännu har vi bara en TV :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar