måndag 14 februari 2011

En solig helg

Två härliga långpromenader i solen har det blivit den här helgen och man fyller verkligen på förråden sådana här dagar.

I lördags jobbade Claes och då passade jag på att göra lite ärenden på förmiddagen. Ester hade sett till att det inte blev någon sovmorgon så redan kl 11.30 var jag klar med förmiddagens bestyr. På eftermiddagen gav sig jag och vovvarna ut en sväng i skogen. 1,5 timme blev det till slut och det kändes i kinderna när jag kom in igen.

Igår var vi ute alla fyra, även då på en rejäl runda. Lite för rejäl kanske eftersom jag, i vanlig ordning, missbedömde tiden och vi kom hem lite sent för att hinna hem till Jonas och Frida i tid. En kvart försenade blev vi, men hundarna fick sig i alla fall en ordentlig rastning även denna dag.



Nu är det måndag förmiddag och jag fixar lite här hemma i vanlig ordning. Lagat en köttfärsås, bytt sängkläder och tränat på crosstrainen. Nu ska vi snart ut och aktivera oss en stund. Simba är ganska trött efter helgen så det blir ingen jätterunda idag men Ester som är ung och pigg ska få sig lite träning. Dessvärre blev det inget av det i helgen, vilket jag tänkt, men då får vi köra lite extra idag istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar