onsdag 2 februari 2011

Besök i Nossrbro

Igår var jag ledig men fick ändå gå upp i ottan då våra snickare skulle komma till oss och byta några fönster. Självklart var de lite sena men eftersom jag ändå hade ett styrelseprotokoll som låg och väntade på mig så fick jag gjort lite nytta medan jag väntade.

När de väl dök upp så såg de allt lite skamsna ut. Det visade sig att deras fönsterleverantör hade lämnat ut vårt ena fönster till en annan kund, och vi som redan väntat i 6 veckor. Det var inte mycket att göra, vi får vänta i 4 veckor till men får det i alla fall för några tusen billigare. Vi kanske gör ett klipp eftersom det inte är någon som helst brådska med våra nuvarande fönster.

Våra övriga planer ändrades inte pga av detta utan vi drog iväg till Nossebro som planerat. Vi var alltså på besök hon syster Wilma, Elsa och deras matte Liz. Vi gick först en ordentlig promenad där hundarna kunde springa lösa och leka och sedan blev vi bjudna på fika. Där satt vi ett par timmar, pratade en massa hund och hade väldigt trevlig.

Vi fick även besök av husets 2 katter. Även om Ester och Simba är snälla så är de inte värst vana men det gick förvånansvärt bra. Katterna är självklart hundvana men hundarna var förvånansvärt coola och nu vet jag med bestämdhet att dem inte skulle äta upp Lidéns katter om de bara vågade sig fram där vi är på besök.

Vädret var inget vidare i Nossebro men hundra gånger bättre än här i Landvetter. Här hemma låg det 1 dm snöslask på vägen och det hade visst regnat och snöat hela dagen. Skönt att slippa det, vi hade i alla fall uppehåll.

Syrrorna Wilma och Ester

De bruna damerna Simba och Elsa


Ester (till vänster) tillsammans med husets hundar. Det var spännande att sitta i kökssoffan och titta på fågelbordet som fanns utanför fönstret.

1 kommentar:

  1. Hej! Ojdå vilken energi Ester verkar ha. Wilma är en liten slöing, men det är kansk seghet efter löpet.Helt OK att låna bilderna.Jag kan skicka fler bilder om du vill ha.
    Kram

    SvaraRadera