torsdag 17 februari 2011

Spring i benen

Idag har hundarna fått springa av sig ordentligt och det känns bra med tanke på gårdagen. Det blev bara koppelpromenader då, med mig på morgonen, med mamma och pappa på dagen och med Claes på eftermiddagen.

Förutom morgonrundan så satt jag mest still hela tiden, hela dagen på jobbet, på restaurangen och sedan på bion. Det var i och för sig väldigt trevligt men magen blir lätt lite tung när jag sitter så mycket. Skönt att kompensera det med 2 ordentliga promenader idag :)

I morse gick vi i skogen här hemma och nu i eftermiddags tog vi en sväng till Chalmers golfklubb. Det är väldigt käckt att gå där nu eftersom man i stort sett är alldeles ensam och det är helt okej underlag. Hundarna sprang en hel del och av någon anledning blir de väldigt pigga och spralliga när man kommer ut på så öppna fält.


Nu efter middagen har Simba kvartat in under köksbordet och Ester går runt här och bär på sina pipisar. Hon kommer nog också slöa till snart och somna. Själv ska jag steka en sats med pannkakor som sedan ska ätas med jordgubbar och grädde. Claes är borta ikväll så nåt gott får jag ju unna mig i min ensamhet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar