söndag 10 oktober 2010

Uppflyttad!


Idag har Ester debuterat i appell klass spår och det har varit en fantastisk rolig dag med både bra och dåliga resultat, men mest bra :)

Vi började med att samlas på Hisingen för att lägga och gå våra spår. Jag var jättenöjd med Ester som jag tyckte gick klockrent och som apporterade alla sina 3 pinnar. Vi fick 9 pga lite strul i en vinkel. Jag vet inte om jag tyckte det var så mycket strul förståss. Hon gick förbi ett per meter, vädrade lite åt höger och gick sedan till vänster och tillbaka till spåret. Jag var i alla fall jättenöjd och det kändes skönt inför de kommande momenten.

Därefter åkte vi till Kallebäck och körde budföring. Den gick som väntat, toppenbra och vi fick poäng 10.

Efter lite lunchpaus så drog lydnaden igång. Ester kändes bra innan och var lite på tårna trots att det sköts på skyttebanan. När vi kom in på planen så gjorde hon som de flesta andra, hon ville inte sätta sig på startpunkten. Där tappade vi lite koncentration men fick snälla 7,5 på linförigheten.

Första sträckan på framförgåendet var en 10:a, men på tillbakavägen tappade hon så det blev till slut en nolla. Jag hade inte räknat med så mycket annat där men det hade varit kul att få poäng när hon började så bra.

Läggande under gång nollade hon också på. Det är hennes paradnummer men ett steg in i momentet så sprang hon glatt före och trodde det var framförgåendet igen. Klassiskt problem när man tränar "gå före" för mycket.

Inkallningen 10 p och apporteringen 7,5 p. Apporteringen är jag jättenöjd med eftersom vi kämpat så där. Tyckte 7,5 p var lite snålt, det var faktiskt lite bättre.

På hoppet uppstod samma problem som på linförigheten. Hon hoppade ut fint men ville först inte sätta sig på andra sidan. På tredje kommandot gjorde hon det och det gav oss endast en 5:a. Lite snopet men det är sånt som händer.

Snabbt uträknat så behövde vi höga poäng på platsen och jag tog i lite extra på ligg-kommandot. Hon låg blixtxtilla, nosade inte, rörde sig inte och pep inte på 3 minuter. Bara detta känns som en stor seger för mig.

235 p skrapade vi ihop och det räckte till en uppflyttning och en andra placering. Min söta lilla vovve ska nu få lite träningsvila framöver och sedan blir det lite mer avslappnad träning ett tag. Det känns riktigt, riktigt skönt.

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Ett jättegrattis till er uppfl.till lägre spår. Bra jobbat!
    Liz Wilma&Elsa

    SvaraRadera
  2. Grattis till uppflyttningen :)

    kram Camilla och Trolla

    SvaraRadera