fredag 8 oktober 2010

Härliga höst

Direkt efter jobbet idag packade jag in hundarna i bilen och åkte till Kallebäck för ett sista litet träningspass innan söndagen. Jag började med att rycka tag i en tjej där och bad henne ställa upp som mottagare i en budföring. Ester skötte sig exemplariskt och ville gärna springa till henne några gånger fram och tillbaka. Bra tempo, raka vägen, bra sättande och ingen tjuvstart. Hon fick en stor stjärna i protokollet.

Efter detta körde vi igenom lydnadsmomenten till appell-klassen. Jag var nöjd med det mesta och till min stora glädje gick apporteringen riktigt bra. Tempot in var bra och avlämnandet också men det är klart att tagandet är lite slarvigt. Hon bara måste hoppa lite på apporten för den är ju så rolig när det kastas ut och stutsar runt på marken.
Framförgåendet var lite upp och ner. Några sträckor bra och andra mindre bra. Jag blir inte besviken om vi nollar detta moment. Varje poäng blir en bonus känner jag.

Nu är vi nyss inkomna efter en härlig höstig eftermiddagspromenad. En vacker solnedgång fick vi njuta av och det var riktigt varmt och skönt. Mmm, härliga höst!

Imorgon blir det en vilodag för Ester så att hon är pigg och arbetsvillig på söndag morgon. Det kommer bli en lång dag för henne och jag hoppas hon orkar med. Som tur är är hon bra på att koppla av i bilen så jag tror det ska gå bra.
Jag och Claes ska på Toscana reunion imorgon kväll och även om hundarna är välkomna får de stanna hemma och vila upp sig. Det blir inget nattsudd direkt när man ska upp 06.30 för att åka och tävla.

1 kommentar: