måndag 25 oktober 2010

Måndagsförmiddag

Igår hade vi städdag i vår samfällighetsförening och då upptäckte jag hur illa det såg ut i vår trädgård. Imorse, innan ens solen hade gått upp, var jag och vovvarna ute i frosten och började röja.

Jag kämpade med en massa gamla vissna växter och löv medans Ester kämpande med att få igång Simba. Det var väldigt mycket spring i benen på Ester och enveten som hon är så fick hon till slut igång Simba. De lekte en lång stund och det är så roligt att se dem brottas och springa runt tillsammans.

Efter ca 1,5 tim var i alla fall jag ganska trött och då var det dags för spårträning. Tog bilen till en skog/kalhygge några km bort och lade var sitt spår till hundarna. Simba var först ut och hon fick godis i sitt spår. Hon gick toppenbra och tyckte det var väldigt kul att få spåra lite. Det var väldigt längesedan för hennes del.

Esters spår gick genom skog och över kalhygge. Det är så skönt att slippa leta ängar för appellspår eftersom det är skogspår som gäller från lägre klass. Hon blev lite het av att sitta och vänta på Simba men hon sansade sig och gick spåret jättebra. Nosen i backen och alla apporterna med hem, precis som det ska vara. I lägreklass är det dock inte jag som lägger spåret så jag måste börja fixa andra spårläggare framöver.

Innan dagens utomhusaktivteter var över så gick vi en underbar promenad i skogen. Hundarna sprang på ordentligt och Simba den lilla galningen valde att svalka sig genom att lägga si och doppa hela magen i en bäck. Med tanke på lufttemperaturen så kan det inte varit många grader i det vattnet.

Nu är jag på jobbet och vi har massor att göra men jag har lunch och passar på att skriva ett litet inlägg från dagen. Imorgon kompleterar jag med några bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar