torsdag 7 oktober 2010

Sista spåret

I dag har vi varit och gått sista spåret innan tävlingen på söndag...och det gick sådär bra. Det fick bara ligga i 30 min och jag tror att hon slarvar lite när spåret är för "lätt". Det är bara att hoppas att hennes spår får ligga uppåt en timme på söndag. 40-50 minuter står det i reglerna men man vet ju aldrig om det kanske kan dra ut lite på tiden.

Under tiden vi väntade tog vi en promenad och tränade lite apportering. Det där med att lämna av framför tror jag har fastnat nu för det var länge sedan hon försökte göra något annat. Det som inte är helt ok i detta moment är dels tagandet. Hon hoppar på och leker med apporten (aja baja) och dels så är tempot in lite ojämt. Hon tar ibland en lite sväng om och kommer inte alltid direkt in med den. En hel del kvar att träna på alltså men det får bli efter debuten.

Framförgåendet är inte heller helt klart men såå mycket bättre bara de sista 2 veckorna. Hon vet vad det hela går ut på och hon tittar mest framåt men hon tappar kursen ibland och då blir det lite snett. Hon blir också lite tveksam ibland om ingenting händer på 10-15 meter. Oftast fortsätter hon framåt om jag bara går med bestämda steg och tittar långt framför mig.

Imorgon åker vi till Kallebäck och kör ett litet kort pass. Hoppas på att kunna göra en platsliggning med någon eller några andra plus köra en budföring eller två. I övrigt är det inte mycket mer jag kan påverka tills på söndag. Det får helt enkelt gå som det går och jag ser det som en ren träningstävling.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Lycka till på söndag! Vi håller tummarna !
    Liz med Elsa&Wilma

    SvaraRadera