torsdag 28 oktober 2010

Regnigt och grått

Usch, vilket tråkigt väder vi har haft i 2 dagar nu och så fint som det var i början på veckan. Igår var Claes ledig och hemma med hundarna medans jag jobbade långpass som vanligt på onsdagar.

Vi har väldigt mycket att göra på jobbet just nu så jag kände mig lagom mör när jag kom hem. Efter att dessutom ha suttit på en överhettad buss så behövde jag ha lite frisk luft. Hundarna fick hänga med på en promenad i området trots att Claes hade rastat dem ordentligt på dan.

Även idag jobbar jag heldag och då passar mamma och pappa hundarna. Lite tråkigt för dem när det är sådant skitväder men det är inte mycket man kan göra åt det. De ska i alla fall ta med hundarna hem till sig så de slipper vara ensamma så länge och det uppskattas väldigt mycket.

Claes ska iväg en sväng efter jobbet idag och då passar jag på att äta middag och umgås med mina kära föräldrar en stund ikväll.

Ester och Simba i "trollskogen". En härlig, varm och vacker höstkväll för några veckor sedan. Jag hoppas på bättre och torrade väder snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar