söndag 1 augusti 2010

Träning på Kallebäck

Jag och vovvarna är nyss hemkomna från Kallebäck då vi har varit där och tränat. Jag kände att det var dags att väcka hjärncellerna till liv efter 2 veckors semester och vila. Ester som har en himla energi för närvarande tyckte det var toppen med lite träning igen.

Vi körde igenom ettans moment lite snabbt och det mesta satt kvar. Läggande under gång hade hon dock glömt och valde istället att sätta sig under gång de första försöken. Det är i och för sig bra att kunna om man så småning om ska starta lydnad 3 men tanken var inte att vi skulle träna på det idag.

Vi har börjat lite smått att känna på 2:ans moment, framför allt de som är med i appellen. Hopp - sitt - hopp, vanlig apportering och fjärrdirigering testade vi idag.

Hopp - sitt och vanlig apportering har hon men fjärrdirigeringen tycker hon är lite konstig. Står jag precis framför henne så går det bra men om jag backar en pyttebit så vill hon inte sätta sig upp. Inte så konstigt egentligen eftersom vi tränar väldigt mycket platsliggning/ligga kvar fortfarande.

På söndag ska vi åka till Vänersborg och tävla lydnad 1 igen. Jag hoppas att det blir vår sista men vi har en anmälan till i reserv.

Det är 9 starter i 1:an och en utav dem är syster Wilma. Som jag kan utläsa på pm:et så är startordningen redan klar (vilket jag aldrig tidigare varit med om) och i så fall startar Wilma som nr 2 och vi som nr 4. Det vore skönt om det i alla fall låg en hund emellan oss på platsen.

Imorgon börjar jag jobba igen och det känns helt ok. Claes har en veckas semester till och eftersom han då får sköta hemmet, trädgården och morgonrastningarna så har jag lite ledigt i alla fall. ;)

2 kommentarer:

  1. Hej! Det går säkert bra att de ligger platsen tillsammans. Dom får bara hälsa snabbt på varandra bara. Hoppas du tar LPI på söndag och jag säger lycka till på söndag. Vi syns där. Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till på söndag!

    Kram från oss i skogen

    SvaraRadera