torsdag 26 augusti 2010

Lydnadsträning på Kallebäck

Idag har vi varit på Kallebäck och tränat lydnad. Apporteringsträningen går raskt framåt och snart kan vi nog sätta ihop delarna och testa hela momentet. Just nu har vi tränat sitt kvar för sig (Esfter vill gärna springa ut direkt när jag kastar), tempot för sig, avlämningen för sig (som numera är framför mig) och sittfot för sig.

Tempot var riktigt bra idag, hon har fattat att man både kan och ska galoppera med bra fart in och avlämna. Avlämnandet framför sitter ännu inte helt men jag tror att detta moment kommer bli riktigt bra när det är klart =)

Linförighet körde vi också med fokus på KONTAKT. Nu är det bara det som gäller för håller hon kontakten så är positionen perfekt och även halterna och svängarna. Nivån ska höjas ett snäpp och hon är på god väg.

Läggande under gång var väldigt längesedan och idag fullkomligt slängde sig Ester ner. Ett läggande gjorde vi sedan var jag nöjd med det momentet.

Vi avslutade med framförgåendet och det går sakta men säkert framåt. Jag är rätt nöjd med utvecklingen så vi får se vad Eva tycker imorgon.

Efter träningen åkte vi vidare till Kållered och handlade hundmat. Eftersom vi ändå var ute och åkte så passade vi på att gå en promenad i Mölndal/Eklanda. Vi gick ofta runt Trinde mosse när vi bodde i Johanneberg men nu var det nog ett halvår sedan sist. En vädligt trevlig skog att promenera i måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar