tisdag 17 augusti 2010

Träning hela dagen lång

Idag har det blivit mycket träning för mig och Ester. Första dagen med Eva-träning på denna sidan semestern och det startades ordentligt. Nu när vi lämnat lydnad 1 bakom oss så siktar vi på appellen och hoppas få till en start senare i höst.

Vi började med framförgåendet och där började vi bara lite smått med att få Ester att sträva framåt och utan att söka för mycket kontakt med mig. Som vanlig är mitt beteende väldigt viktigt och jag tror vi kom på hur jag ska göra som en start för att lära in detta moment.

Därefter gick vi över till apporteringen som i appellen är en vanlig apportering. Där var det en hel del som inte stämde och efter mycket bollande fram och tillbaka kom vi fram till en lösning som vi tror kommer passa för Ester. Vi ska köra detta framöver så ska jag rapportera om det ger det resultatet vi hoppas på.

Hopp - sitt - hopp som var nästa moment hade Eva inte så mycket att säga om. Vi har kört det lite grann och hon hoppar ut på kommandot och eftersom hon väntar på en leksak så hamnar hon rakt och långt ut precis som man vill. Där är bara att köra vidare som vi redan gör.

Nu har vi en massa nytt att träna på och det är skoj. Troligtvis blir det 10 dagar till nästa Eva-träning och det kan vi behöva.

Efter en snabbvisit på Ica och på Partille Trä så var det dags för arbete igen. Jag och Ester packade in oss i bilen och mötte upp Linda och Siri i Sisjön för spårträning.

Ester första spår hade jag lagt på äng. Hon gick väldigt bra men missade ändå en pinne, vilket jag tyckte var konstigt eftersom hon gick i spåret. Resterande 3 tog hon som hon skulle.

Spår nr 2 hade Linda lagt åt oss och det gick också fint. Ester var väldigt "långsam" och koncentrerade i början men ökade på takten lite på slutet. Hon apporterade alla 4 pinnarna. På de två första behövde hon dock lite på-hejning av mig. Hon kan ibland bli lite tveksam till att ta upp dem om de inte luktar matte.

Linda och Siris spår gick också jättebra och förhoppningsvis blir det mer spårträning tillsammans framöver.

Förutom Linda och Siri var även familjen Hasselblads nya tillskott med. Lilla Geisha 10 veckor som var såå söt, luden som en nallebjörn och alldeles underbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar